Ready for the next adventure! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Ready for the next adventure! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Ready for the next adventure!

Door: A. van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

24 Januari 2015 | Duitsland, Berlijn

Het laatste reisverslag van mijn reisblog was van de International Summer University in Fulda. Alweer bijna 2 jaar geleden en er is in de tussentijd zoveel gebeurd. Ik zit momenteel in het derde jaar van European Studies en heb het afgelopen semester stagegelopen in Berlijn. Het was echt geweldig, veel geleerd en beleefd, maar de tijd is helaas in een oogwenk voorbijgevlogen. Maar, er staat alweer een nieuw avontuur voor de deur! Namelijk: studie buitenland!

In het derde jaar van European Studies gaat de student een semester op studie buitenland. Ik heb gekozen voor Vilnius te Litouwen. Een semester (in totaal 5 maand) ga ik lessen volgen aan de Mykolas Romeris University.

Ik heb gekozen voor Litouwen, omdat het één van de goedkoopste landen uit de lijst met partneruniversiteiten van mijn universiteit is. Verder heb ik echt iets met Rusland. Ik vind de taal en cultuur heel interessant, en het heeft een grote rol gespeeld, en nog steeds, in de geschiedenis van de afgelopen eeuw. Ik wil de mentaliteit van het Oosten van Europa graag beter leren kennen en begrijpen. Bovendien, Vilnius is een hele mooie barokstad wat me erg aanspreekt en de universiteit biedt vakken aan die me interessant lijken.

26 januari begint mijn studie buitenland in Litouwen, beginnend met een introductieweek. Ik vlieg vanuit Berlijn en zal worden opgehaald door mijn 'persoonlijke studentenmentor'. Tijdens mijn verblijf in Vilnius, zal ik mijn kamer moeten delen met iemand die ik nog moet ontmoeten in het studentenhuis van de campus. Of me dat gaat bevallen, dat moet ik nog bezien. In de introductieweek wordt, alles wat we van de universiteit moeten weten, uitgelegd en kunnen we de andere Erasmus studenten alvast leren kennen. Er is een tour door de stad georganiseerd en op vrijdag gaan we voor een weekend naar een plaatstje waar ik de naam niet van uit kan spreken. Het schijnt dat we daar kunnen skiën, dus ik kijk daar zeker naar uit!

Waarom ik tijdens mijn stage in Berlijn geen reisblog bijgehouden heb, ik heb geen idee. Ik denk dat ik er niet bij heb stilgestaan. Er staat nu weer een nieuw avontuur voor de deur en dit keer ga ik proberen het blog bij te houden, Ik ben doodnerveus om maandag alleen op het vliegtuig te stappen, maar kan gelukkig nog minder dan 48 uur genieten van Berlijn. Wish me luck! Groetjes uit Berlijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 10702

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: