Valentinesday, Independence Day, and more - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Valentinesday, Independence Day, and more - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Valentinesday, Independence Day, and more

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Februari 2015 | Litouwen, Vilnius

In mijn laatste blog was ik begleven dat bij dat ik naar een basketbalwedstrijd zou in Kaunas. Die wedstrijd was vorige week donderdag en het was in één woord geweldig! Zaragys moest tegen Real Madrid spelen en wat een spektakel! Het merendeel van het publiek was natuurlijk voor Zaragys en je hoorde dan ook continu boe-geroep wanneer Real Madrid aan de bal was. Helaas voor Litouwen heeft Zaragys verloren.

De zaterdag was het Valentijnsdag. We hebben die dag voor het eerst de zon gezien hier in Litouwen. Het is de laatste tijd gaan dooien en de laatste week is het veel aangenamer om buiten te zijn. In de stad werd er carnaval gevierd. Overal kraampjes met heerlijk en niet al te duur Litouws eten. Kleine groepjes mensen met maskers en een paar muzikanten liepen dansend door de straten, was heel leuk was om te zien. Ook hebben we de Gediminas Toren beklommen en daar had je werkelijk een prachtig uitzicht over de stad!

Afgelopen maandag was het Onafhankelijkheidsdag in Litouwen. Op 16 februari 1918 is de onafhankelijkheid van Litouwen uitgeroepen. Op het grote kathedralenplein was de hele dag muziek, roch gezongen door een koor, wat een interessante combinatie was. 's Avonds waren er 16 'bonfires'' in de Gedimino Avenue. Om 6 uur werden deze aangestoken en kinderen mochten af ten toe meer hout erop gooien. Op een gegeven moment laaide het vuur dan ook enorm, wat heerlijk was in de nachtelijke kou.

Dinsdag was het internationale pannenkoekendag. Dit hebben we 's avonds gevierd in de dorms. Iedereen had de vreemdste, feestelijk versierde pannenkoeken gemaakt, die we na 9 uur met z'n allen hebben opgegeten. Oh wat was dat verukkelijk.

Natuurlijk is Erasmus niet alleen feesten, reizen en culturele dingen, maar moet er af en toe iets aan de studie gedaan worden! Woensdag had ik dan eindelijk mijn eerste presentatie, die zo was klaar was. Verder staan er al een paar deadlines op de planning in maart. Maar nu we het dan toch over reizen hebben, er zijn nog een paar reisjes gepland! Over twee weken ga ik met een 4-daagse cruise vanuit Talinn (Estland) naar Helsinke, Stockholm, St. Petersburg en vervolgens weer terug naar Talinn. Wanneer ik weer thuis ben van de cruise, ga ik een week later een lange week naar Londen! Daar heb ik afgesproken met een paar vrienden uit Boston, India en Spanje die ik heb leren kennen tijdens mijn International Summer University in 2013. Het is dus een kleine reünie en ik heb zo'n zin om ze weer te zien! Ik kan al met zekerheid zeggen dat maart geweldig wordt met veel om naar uit te kijken!

Hier was dan weer even een update! Veel liefs uit Litouwen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10664

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: