Already one month in Lithuania; a break, please? - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Already one month in Lithuania; a break, please? - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Already one month in Lithuania; a break, please?

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

27 Februari 2015 | Litouwen, Vilnius

Hey! Zoals je kunt zien, kan ik mijn oude blog weer gebruiken, waar ik zo blij mee ben! De dagen vliegen hier voorbij. Elke dag gebeurd er zoveel, dat het voelt alsof ik hier al maanden ben. Eigenlijk staat er nog maar één maand op de teller, en heb ik er nog 4 te gaan!

Het begin van deze week heb ik het vooral rustig aan gedaan. Dinsdag hadden we weer volleybal en we hebben gevraagd aan de supervisor of ze ons in konden roosteren Elke keer zijn er andere sporters en dat maakt het soms lastig om goed te kunnen spelen. Vanaf nu staat er iedere dinsdag van 12 t/m 2 uur en donderdag van 9 t/m 11 uur Erasmus volleybal op het schema!

's Avonds ben ik voor het eerst naar de club Salento gegaan. Er was Nutella party, zo lekker! Behalve dat iemand een brood met nutella in mijn gezicht gegooid had, was het echt superleuk! Helaas had ik woensdag alweer om 9.40 les, dus vroeg uit bed.. maar dat was prima te doen.

Woensdagavond heb ik voor het eerst gegeten in de kantine van de dormitories. Heerlijke pannenkoeken die met mijn Mokipay card maar 33 cent kostten. Zo goedkoop, dat ik ze vaker ga halen.

De dag erna was ik zo moe van dinsdagnacht dat ik me per ongeluk verslapen had voor volleybal. De rest van de dag was ik behoorlijk moe, maar ik heb momenteel een ritme dat ik na 10 uur 's avonds weer klaarwakker ben. Gelukkig maakte dat gisteren niet zoveel uit, want we hadden pubcrawl! Het doel was dat je met je groep 4 pubs moest bezoeken in één uur tijd. Dat is bijna niet te doen, dus wij hebben het rustig aan gedaan en in elke pub fijn gezeten. Er waren leuke spelletjes, zoals 5 onbekende mensen op straat een groepsknuffel geven, en op het eind was het dan ook een zeer geslaagde avond.

's Avonds zou mijn kamergenootje met een vriendin een weekend weg naar Talinn en Riga. Om 11 uur kreeg ik een smsje dat ze niet meer gingen, omdat mijn kamergenoot misselijk was van voedselvergiftiging waarschijnlijk. De hele nacht heeft ze amper geslapen en af en toe overgegeven, zo sneu! Ze kan er niets aan doen, maar ik heb behoorlijk gebaald, omdat ik echt uitgekeken had naar een weekendje alleen. Gewoon om rustig je ding te kunnen doen zonder dat je je stoort aan iemand anders. Ik heb afgelopen nacht thuis geslapen, maar vanavond ga ik bij een vriendin slapen die in het stadscentrum woont. Ze gaat zelf een weekend weg naar Helsinki en heeft haar bed aan mij aangeboden voor zolang ze weg is. Echt zo lief van haar! Een andere vriendin in de dorms heeft vandaag haar kamer aangeboden, ze was zelf de middag weg, zodat ik wat rustig voor school heb kunnen doen. Ik ben zo blij dat ik hier zulke goede vrienden om me heen heb!

Het komende weekend ga ik dus een fijn weekendje toegemoet en kan ik eindelijk eens bijslapen, zonder dat ik 8 uur wakker wordt door mijn kamergenoot, want zij vindt een goed ritme erg belangrijk. Zondag gaan we waarschijnlijk een dagje naar Kaunas, een net iets kleinere stad dan Vilnius, en de busticket kost maar 2,50! Een koopje dus.

Zoals jullie kunnen lezen, heb ik het nog steeds naar m'n zin hier. Het is wel veel aanpassen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Bovendien vind ik dat Vilnius steeds leuker en leuker wordt. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 10666

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: