Last month in Lithuania ;) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Last month in Lithuania ;) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Last month in Lithuania ;)

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 Juni 2015 | Litouwen, Vilnius

Hier weer even een update van mij vanuit Litouwen! Eén van de laatste alweer, want mijn verblijf hier loopt bijna ten einde!
Twee weken geleden stond de week vooral in het teken van papers. 3 moesten er af die week en ook direct gepresenteerd worden. Dit is allemaal prima gegaan en ik denk dat ik ze wel gehaald heb. Nu nog afwachten of mijn paper ook goed gevonden wordt.
De zaterdag, 23 mei, heb ik met een paar goeie vriendinnen nog een picknick gehouden voor mijn verjaardag. Beetje laat, maar liever laat dan nooit! De hele dag was het prachtig, maar helaas na een uurtje picknicken, begon het toch te regenen en hebben we onze picknick voorgezet in de woonkamer. Allemaal heel gezellig en overheerlijke hapjes. De zondagmorgen ben ik voor het eerst op de fiets, van een vriendin, naar het centrum gefietst! Het was eerst een heel karwei om de rivier te vinden, want langs de rivier fietsen was volgens haar de mooiste route. En dat klopte ook. Hier in Vilnius heb je niet veel fietspaden en het is daardoor vrij moeilijk om een fijne route te vinden. In het stadscentrum was die dag ‘We Run Vilnius’. Een loopevenement waar je kon gaan voor de 10, 5 km of de halve marathon. Een paar vrienden hebben deze tocht gelopen en die moesten we natuurlijk wel even aanmoedigen! Leuk om te zien en ze waren allemaal binnen de tijd van 1 uur. Heel netjes.
En dan, die middag, kwamen mijn ouders naar Vilnius! Het heeft even geduurd, maar ze zijn tóch gekomen! Het was echt een hele fijne week met ze. Fijn slapen met z’n drieën in een heerlijke hotelkamer, met privé dakterras en zachte bedden. Elke avond uit eten met een paar lekkere biertjes erbij. En we hadden ook nog eens fantastisch weer, helaas wel met één dag regen. In één dag hadden we Vilnius zowat al bekeken. De dagen erna zijn we een dagje naar een nationaal park hier in Litouwen geweest, we zijn over een weg van 50 km gereden met letterlijk alleen maar bos aan de zijkant, een dagje naar Trakai geweest. Ook zijn we naar het Geograpisch Centrum van Europa geweest. Best wel een top gevoel om in het ‘centrum’ van Europa te staan. De laatste dag, donderdag, hebben we het wat rustiger gedaan en vrijdag zijn mijn ouders weer teruggevlogen. Het was heel fijn om ze weer even te zien, maar missen zal ik ze niet veel, want over een klein maandje ben ik ook alweer thuis. ;)
Vorige week hadden we de laatste lesweek van het semester hier in Litouwen en de hele maand juni is bestemd voor tentamens. Ik had gisteren een tentamen, vandaag nog één en de laatste is volgende week dinsdag. Duimen dus dat ik alles haal. Het loopt hier echt al tegen het einde en afgelopen zaterdag hadden we ook al het afscheidsfeest van Erasmus. Het Erasmus Student Netwerk had een huis afgehuurd net buiten Vilnius en allemaal hapjes en drankjes voorbereidt. Het thema was hippie en iedereen zag er fantastisch uit! Best raar dat dit al het afscheidsfeest was, want ik heb nog van niemand afscheid genomen. Desondanks was het een topfeest en leuk om met z’n allen wel voor de laatste keer samen te zijn. De komende dagen en weken vertrekken sommige mensen al en er zijn teveel mensen om bij te houden wie nu precies wanneer zal vertrekken. Ik zelf ben van plan 16 juni te vertrekken, naar Warschau, Krakow, Praag en Berlijn te reizen en dan op 28 juni weer thuis te komen.
Eigenlijk is het vandaag nog precies 2 weken dat ik hier ben. Best een apart gevoel, want de tijd is omgevlogen! Ik zou het niet erg vinden om wat langer te blijven, maar toch zou ik het fijn vinden om weer naar huis te gaan. Je merkt dat het hier ten einde loopt, en dan is het goed om op een gegeven moment ook weer naar huis te gaan. Het is/ was hier echt een toptijd, maar iedereen gaat binnenkort weg en zij zorgden ervoor dat de tijd hier zo top was. Wanneer de mensen er niet meer zijn, dan vindt je dat ook niet makkelijk meer terug. Ten slotte gaat het om de herinneringen denk ik altijd maar en dat is wat telt.
Ik zal nog wel een update geven net voordat ik wegga uit Litouwen denk ik, en anders tot snel in Nederland! Hopelijk hebben jullie ook zulk prachtig weer als ik de laatste tijd  Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10707

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: