Why is time going so fast?! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Why is time going so fast?! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Why is time going so fast?!

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

29 Juli 2013 | Duitsland, Fulda

Het weekend is alweer voorbij en de schoolweek is weer begonnen. De tijd gaat hier zo snel! Ze zeggen dat de tijd heel snel gaat als je plezier hebt en dat heb ik zeker weten!

Afgelopen donderdag tot en met zaterdag zijn we naar Wasserkuppe in het gebergte Rhön geweest. Wat waren dat fantastische dagen! We hebben gehiked, spelletjes gedaan, muziek gemaakt, volksdansen gedant en weet ik wel niet wat allemaal. Beide avonden hebben we met z'n allen om een groot kampvuur gezeten en dat was super! De tweede avond hebben we zelfs een togaparty gehouden (Amerikaanse traditie elke keer dat ze op zomerkamp gaan; je bedlaken om je heen slaan als een Romeinse toga) en heb ik leren te twerken (dansend met je kont wiebelen). Dat was zo leuk! Ik ben echt van plan die traditie in stand te houden. Ook heb ik gevlogen in een klein motorvliegtuigje. Het was echt een geweldige ervaring! De stad Fulda heb ik ook van boven bekeken en Rhön is een supermooi gebied.

Zaterdag, de dag dat we weer teruggingen, was iedereen vet moe maar voldaan, maar wat moest er juist op de terugweg gebeuren? We hadden een behoorlijke vreemde busschauffeur die 2 keer verkeerd afsloeg en op een eind zelfs achteruit moest rijden, omdat ze de plek waar we zouden stoppen voorbij was gereden. En juist.. Wat gebeurde er toen we bijna in Fulda waren? De bus ging stuk. We hebben wel bijna een uur in de hitte staan wachten op de citybus. Echt gekkenwerk.. Wat was ik blij dat ik weer terug in Fulda was, in mijn eigen appartementje.

Het hele weekend heb ik eigenlijk gewoon wat rondgehangen met medestudenten en gechilled. En het beste van alles: zondag heb ik eindelijk weer eens kunnen uitslapen! Daar was ik echt aan toe. De middag hebben we heerlijk in het park achter het kasteel gezeten. Dat park is echt supermooi om lekker te genieten van het weer. Die avond heb ik nog 2 andere studenten meegenomen naar mijn appartement. Ik heb blijkbaar het beste appartement van iedereen.. Ik heb bijna iedere dag wel een paar mensen over de vloer om of de was te doen of gebruik te maken van wifi. Ik zou er bijna geld voor kunnen vragen, dan ben ik waarschijnlijk rijk als ik terugkom! Best wel een fijn idee, maar ik vind het al leuk genoeg om hier allemaal mensen te hebben, omdat alleen in een appartement soms wel eens eng kan zijn. Overdag niet eens zo erg. Maar 's avonds..

Vandaag hadden we weer een schooldag van half 9 tot 4. In de ochtend hadden we Fundamentels of Intercultural Communication en dat is echt interessant. Nog een paar daagjes en dan hebben we alweer de eerste toets. Vandaag heb ik ook zelfs mijn eerste huiswerk gekregen voor Duits! Maar geen probleem, dat doen we wel even.. Gewoon 10 minuutjes werk. Deze avond heb ik deelgenomen aan de workshop koken en daarna nog een stukje salsa. Dat was echt leuk! Bij het koken waren twee hele lieve kindertjes die echt wisten wat ze wouden. Vooral het meisje van 6 jaar oud. Salsa was ook vet leuk! Ik ga volgende week zeker weten deelnemen aan salsa!

Zometeen ga ik nog even naar de MeaMea Lounge, want het is salsa-avond! Weer een fijne afsluiter van een leuke dag en morgen weer naar school! Nog maar 3 weekjes en dan is het alweer voorbij. Ik wil er echt nog niet aan denken, want ik vind het hier zo fijn! Met alle mensen, activiteiten en de geweldige stad Fulda. Ik probeer er sowieso zoveel mogelijk uit te halen als mogelijk is! Dat is zeker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 10725

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: