The first week - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu The first week - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

The first week

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Juli 2013 | Duitsland, Fulda

De eerste week zit er alweer bijna op (ten minste de schoolweek)! Echt ongelooflijk hoe snel de tijd hier gaat! Voordat ik het weet, zijn die 4 weken waarschijnlijk zo weer om! Het is hier echt zo geweldig en er is alweer zoveel gebeurd!

Ik ben hier ondertussen al 5 nachten en raad eens.. Elke avond ben ik uitgegaan! In Fulda zijn echt geweldige terrassen en kroegen waar je heerlijk met z'n allen kunt drinken. Gisteren hadden we een pubtour (kroegentocht) met de hele groep en dat was zo gezellig! Om 9 uur zijn we begonnen en om half 2 is zelfs nog een deel van de groep naar de discotheek gegaan. Ik heb dat niet meer gedaan, want de entree was 5 euro, terwijl ik maximaal een uur van plan was te blijven, dus dat was het niet echt waard.

Het uitgaan is iedere avond echt geweldig en de beste manier om iedereen te leren kennen, maar ik kom echt amper aan mijn slaap toe. Elke avond kom ik laat thuis en elke ochtend moeten we alweer om half 9 op school zitten tot 4. Soms is het best wel moeilijk om mijn aandacht er goed bij te houden. Tussen de middag kunnen we voor heel weinig geld een heerlijke maaltijd halen in de Mensa van de universiteit. Het is meestal zoveel dat ik het niet altijd op kan. De lessen zijn verder echt fantastisch! 's Ochtends heb ik Fundamentals of Intercultural Communication en 's middags Duitse les. Ik kan al merken dat mijn Duits verbetert en ik vind de seminars van Intercultural Communication heel erg interessant!

Wanneer school afgelopen is, hebben we allemaal verschillende activiteiten. Afgelopen dinsdag hadden we een citytour en hebben we de hoofdburgemeester van Fulda ontmoet in het kasteel waar een deel van het stadshuis is. Ook heb ik het graf van Bonifatius gezien. Hij heeft echt heel veel voor deze stad betekent, meer dan ik verwacht had. 's Avonds zijn we nog uit eten gegaan bij de Wießemüller, een restaurant. Gisteren waren er workshops en ik had me ingeschreven voor kanoën. De tutors hadden gezegd dat we nat zouden worden en nat waren we zeker! Van de regen! Er was onweer en daardoor mochten we, toen we bij de kanoverhuur aankwamen, niet meer kanoën. Dat was heel erg jammer, maar gelukkig is er volgende week weer een nieuwe kans!

Tijdens mijn hele verblijf hier in Fulda heb ik een appartement voor mij alleen. Dat is echt heel fijn, maar soms ook eng. 's Nachts gebeuren hier soms echt rare dingen.. Zo schrok ik maandagnacht zomaar wakker van zwaar getril. Het was echt supereng. Wat bleek nou? Bij het uitpakken van mijn spullen was ik mijn elektrische tandenborstel kwijtgeraakt en die lag dus blijkbaar in een kast op m'n kamer. Die nacht ging het in één keer uit zichzelf aan.. Zo creepy! Dinsdagnacht was het ook even eng. Toen ik thuiskwam 's nachts, was het licht opeens aan in het appartement en toen ik doorliep, ging de badkamerdeur ineens open. Ik schrok me echt dood, maar gelukkig was het mijn kamergenote die één nachtje thuis was, omdat ze woensdag moest werken. En ook vanochtend was het heel raar. Ik werd wakker om 6 uur door geluiden van iemand die de afwas deed. Het leek net alsof het uit mijn appartement kwam, dus mijn eerste reactie was: wtf?! Maar blijkbaar waren het de buren die hun ramen altijd heel ver open hebben, gelukkig..

Nog een uurtje en dan ben ik alweer op weg naar Rhön. Dat is een gebergte waar we tot en met zaterdag blijven. Ik heb er echt heel veel zin in! We gaan hiken, zwemmen, sporten, volksdansen en weet ik wel niet wat allemaal. Het wordt vast geweldig! En daarna is het zondag.. Eindelijk een dag vrij! Ik kijk er echt naar uit! Tot snel iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10748

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: