Long time, no see! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Long time, no see! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Long time, no see!

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 Augustus 2013 | Duitsland, Fulda

Wajow.. er is gewoon alweer een week voorbij gevlogen. Het gaat hier echt zo snel! Nog maar twee weekjes en dan ben ik alweer thuis. Dat is op dit moment zo moeilijk voor te stellen. Ik zal dan iedereen, die ik hier ontmoet heb, moeten missen, en dat vind ik echt niet leuk! We zijn bijna 24/7 samen en in de twee weken die te snel voorbij zijn gevlogen net een close familie geworden. Iedereen kent elkaar en geeft om elkaar. Het is echt geweldig!

De laatste keer dat ik een reisverslag geschreven heb, was volgens mij vorige week maandag. Ik weet het niet eens zeker. In de tussentijd is alweer zoveel gebeurd.

Dinsdag was weer een gewone schooldag, net zoals woensdag. Ik had dinsdag eindelijk de kans om te volleyballen, maar wat gebeurde er net toen wij van plan waren om te gaan volleyballen? Juist.. regen. Hele dagen is het mooi weer, maar net wanneer wij wat buiten willen doen, zoals kanovaren of volleyballen, moet het juist regen. Erg vervelend. Gelukkig hebben we donderdag wel kunnen kanoën. Dat was echt leuk! Ik ben zelfs van een glijbaan gegaan en was helemaal doorweekt!

Op woensdag hebben we een groot afscheidsfeest gehouden voor Connor, omdat hij alweer terug moest naar de Verenigde Staten. Echt jammer dat hij alweer weg is, maar het feest was echt supertof! Enige minpuntje was dat er uit het niets een man kwam die niemand kende. Eén van de tutors heeft met hem gevochten, omdat hij heel gewelddadig was. Op een gegeven moment is zelfs de politie gekomen, omdat de man met een mes op de deur stond te bonken terwijl Jasper en Austin de deur dicht probeerden te houden. Dat was wel even heel heftig. Niemand durfde de deur meer uit, maar het feest was ondanks die rare man super!

Donderdagochtend zijn we naar het Antoniussheim gegaan. Dat is een organisatie die gehandicapten een kans bied om te werken. Dat was erg interessant en we hebben ook met z'n allen muziek gemaakt op een instrument waar ik de naam niet meer van weet. Echt geweldig! Ook had ik donderdag al mijn eerste toets en het ging super! Nu hopen op een voldoende zodat ik mijn 3 EC's krijg. De toets was het einde van de seminar Fundamentals of Intercultural Communication en de komende 2 weken zullen we de seminar Gender and Globalization hebben.

Afgelopen weekend zijn we naar Berlijn geweest. Dat was echt zo fantastisch! Ik ben naar de Reichstag/ Bundestag, de Brandenburger Tour, de Holocaust Memorial, de Berlijnse muur en ga zo maar door. Als je bij deze plaatsen probeert voor te stellen hoe zwaar het moet zijn geweest voor de mensen die daar jaren geleden hebben geleefd met de Tweede Wereldoorlog en de Koude Oorlog, is heel erg indrukwekkend en treurig. Berlijn is echt een heel erg mooie stad. We hadden alleen veels te weinig tijd, dus ik heb lang niet alles kunnen bewonderen. Dat was erg jammer en het was ook veels te warm om er echt van te kunnen genieten. De busreis gister was een drama. We hebben het eerste gedeelte van de reis aan 4 uur doorgereden. Het was zo warm en totaal niet comfortabel meer op het laatst. Ik weet niet wat wij met buschauffeurs hebben hier in Duitsland, maar elke keer hebben we een koppige en niet vriendelijke buschauffeur..

Het weekend in Berlijn was kortom gewoon super! Maar ook zeer uitputtend, want elke avond werd het laat (zoals elke avond hier) en de volgende dag moesten we er alweer vroeg uit. Vandaag in de klas viel ik bijna in slaap. Vanavond maar een keertje vroeg op bed. Hoop ik! Want straks gaan we weer naar de Mea Mea Lounge hier in Fulda. Dass wird warscheinlich wieder einen sehr gemütlichen Abend! Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 10746

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: