Middle of the semester, having a lot of fun! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Middle of the semester, having a lot of fun! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Middle of the semester, having a lot of fun!

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 Maart 2015 | Litouwen, Vilnius

Laba diena! Kaip sekasi? - Aciu, puikai! (= goedemiddag! Hoe gaat het? - Bedankt, het gaat zeer goed!) Echt ongelooflijk, wat vliegt de tijd. Alweer 2 maanden zijn voorbij en ik heb nog maar 3 maanden te gaan! Ondertussen is het lente en het weer wordt hier steeds fijner. Afgelopen week heb ik zelfs met m'n zomerjas overdag rond kunnen lopen!

Het weekend van 21 en 22 april ben ik naar Londen gegaan. De reis begon direct al spannend, want toen ik op het vliegveld van Vilnius aankwam, waren er allemaal politie, ambulances en brandweerauto's. Blijkbaar was er een bommelding en we moesten zo ver mogelijk bij het gebouw vandaan blijven. Uiteindelijk heb ik 2 uur buiten staan wachten in de kou, maar met een uur vertraging kon ik gelukkig toch nog naar Londen. Of ze nu wel of niet een bom gevonden hebben, hebben ze niet laten weten, maar ik was al lang blij dat ik weg kon.
Het weekend heb ik doorgebracht met mijn twee vrienden uit Spanje en Boston. Het was echt zo fijn om ze weer te zien! We hadden prachtig weer, een fijn hostel, zijn heerlijk uit eten geweest en wat is er veel te zien in Londen! En met een Amerikaan als reisgezelschap, die natuurlijk zoveel mogelijk in één keer wil doen, zijn we de zondag ook naar Stonehenge geweest. Heel indrukwekkend om te zien. Het was zeker een geslaagd weekend, maar oh, wat is alles duur. Echt niet normaal. Desondanks, ben ik helemaal verliefd geworden op Londen.

Maandagavond ben ik teruggekomen in Vilnius en de rest van de week was vooral ingepland met studeren. Ik had namelijk woensdag en donderdag twee presentaties en een tentamen van Basic Lithuanian. Alles is naar mijn idee prima gegaan.
En vrijdag was het 'eindelijk' weekend! Tijd om te feesten natuurlijk, dus vrijdag en zaterdag gezellig op stap geweest. Zondagavond even leuk volleybal gespeeld, want we kunnen er niet genoeg van krijgen. Nog even en ik speel hier 3 keer in de week volleybal; kom maar op!

Deze en komende week staan er veel leuke dingen op het programma. Vanavond komt mijn zus tot en met vrijdag langs en hier heb ik superveel zin in! Het weekend heb ik voor het eerst mijn kamer voor mezelf alleen, omdat mijn kamergenoot weg gaat voor een week. Verder heb ik volgende week vakantie en ga ik weer eens fijn naar huis. Van 8 tot en met 13 april ben ik namelijk weer terug in Nederland!

Misschien tot snel in Nederland en veel groetjes vanuit Litouwen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 10737

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: