Summer holidays!! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Summer holidays!! - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Summer holidays!!

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Juni 2015 | Litouwen, Vilnius

Hey iedereen! Ik mag het zeggen: ik heb zomervakantie! Afgelopen dinsdag had ik mijn laatste tentamen, en dat betekent dat het semester voor mij erop zit! Superblij! Ondertussen heb ik al bijna alle resultaten teruggekregen en de cijfers lopen mooi in een rijtje van een 10 naar een 7. Nog 1 vak moet ik terugkrijgen, maar in feite ben ik al over naar het vierde en laatste jaar van European Studies! Ik moest in ieder geval 21 EC's halen, en ik heb er al 24. Helemaal toppie dus!

Ondanks dat het tentamenweken waren, ik had alsnog genoeg vrije tijd. Vorige week dinsdag en afgelopen lekker op stap geweest in Salento (discoclub). Echt topfeestjes, maar met een stom einde steeds. Vorige week ben ik over een hek geklommen, vraag me niet waarom, en zo heb ik mijn mobiel laten vallen. De achtercover was eraf gevallen, en een dwaas dat ik ben, zag niet dat de batterij er ook uitgevallen was. Toen ik uiteindelijk mijn mobiel terug in de dorms op wou laden, kwam ik er pas achter dat ik de batterij verloren had. Die zelfde dag maar een oud model gekocht, zodat ik in ieder geval bereikbaar was. Maaarrrr, wat liet ik na Salento deze week in de taxi liggen: ja, mijn mobiel. Hoe ik het voor elkaar krijg, ik weet het ook niet. Gelukkig had ik heel veel geluk, want gisteravond heeft de taxichauffeur de mobiel teruggebracht in de dorms. Thank God. Treft ik het toch nog een beetje haha.

Hier in Litouwen begin ik steeds meer te merken dat het er bijna op zit. Er zijn allemaal afscheidsfeestjes en sommigen zijn al weg. Mijn kamergenootje heeft alles de afgelopen dagen ingepakt en is vandaag ook vertrokken. Ik heb vanavond alles schoongemaakt en ook al wat dingen ingepakt. De kamer voelt nu echt zo groot opeens! Gelukkig kan ik er nog een paar daagjes alleen van genieten. Want aankomende maandag verlaat ook ik, Litouwen!

De aankomende daagjes staan volgepland met activiteiten, zoals inpakken, spullen weggeven of naar een goed doel brengen, picknicks en feestjes. Ik begon vandaag pas echt te beseffen dat dit mijn laatste weekend zal zijn en dat is toch een raar gevoel. Desondanks ben ik wel blij dat ik richting huis ga, want ik kijk daar steeds meer naar uit. Toch zal ik Vilnius wel missen. Ik ben Vilnius steeds mooier gaan vinden. Ik kwam hier in het midden van de winter en de hele stad was kaal, grijs en 'lelijk'. De laatste weken was het echt zulk mooi weer, overal verschenen gezellige terrasjes, veel groen en nu is Vilnius gewoon prachtig! Zo'n verschil vergeleken met het begin. Ook al zijn Litouwers niet zo efficiënt als Nederlanders, heb ik af en toe moeite gehad met de taal, eten ze hier heel anders dan dat ik gewend ben, en heb ik 5 maand in de 'gruwelijke' dorms geleefd, ik heb het overleefd en ik heb echt zo'n toptijd gehad! Ik zal vooral de mensen gaan missen. Maar helaas, aan bijna alles komt een einde, and life goes on!

De komende daagjes zal ik nog even extra genieten, en maandag ga ik dan toch echt weg! Maar, mijn avontuur is nog niet voorbij, want ik ga eerst nog 12 dagen reizen via Warschau, Krakow, Praag en Berlijn. Ik ga alleen op pad, maar in elke stad ga ik oude vrienden meeten, dus ik kan bijna niet wachten! En dan 28 juni ben ik eindelijk weer terug in Nederland! Tot snel, en ik spreek jullie weer in Nederland! Veel liefs, voor de laatste keer uit Litouwen, Anna Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 10716

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: