Jup.. School again! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Jup.. School again! - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Jup.. School again!

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Juli 2013 | Duitsland, Fulda

Het is alweer 2 dagen geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven. De tijd gaat hier echt supersnel en we hebben een heel erg vol programma. Maar wauw, wat is het hier fijn! En ik heb vanmiddag eindelijk mijn fiets opgehaald! Een racefiets nog wel, dus het zal waarschijnlijk niet heel veel moeite kosten om de heuvels op te fietsen. Ik ben er zo blij mee!

Gisteren hebben we met z'n allen ontbeten op de universiteit, Duitse toetsen gemaakt en een rondleiding gekregen. De universiteit is best wel mooi, maar niet heel erg speciaal. Al onze seminars en german classes zijn in hetzelfde gebouw, dus we kunnen gelukkig moeilijk verdwalen. Gisteravond is ook officieel de zomerschool geopend met de president van de school en alle sponsors. Daarna hebben we nog gezellig met een deel van de groep op een terras gezeten tegenover mijn appartement! Het was echt supergezellig, maar ik hoop niet dat het iedere avond zo zal gaan, want het werd best wel laat en vanmorgen moest ik alweer om 7 uur opstaan voor de les om half 9.

Alle mensen die ik tot nu toe heb ontmoet, zijn echt geweldig! Ze komen echt overal vandaan. Best wel veel mensen komen uit Amerika, en verder uit Rusland, Oekraïne, Polen, Tsjechië, Spanje, Turkije, Iran, Frankrijk, India, China, Senegal en volgens mij is dat nog niet eens alles. Het is echt leuk om al die verschillende culturen bij elkaar te zien in één groep.

Ik praat echt constant Engels. Behalve bij de Duitse les. Blijkbaar kan ik veel beter Duits praten dan ik had verwacht. Ik zit zelfs bij de hoogste groep! (niveau B2/C1) Vanmiddag hebben we de eerste Duitse les gehad en het is best wel pittig, maar zeker een goede uitdaging om mijn Duits te verbeteren! Nu ik dit reisverslag typ, is het voor mij heel lastig om geen Duitse en Engelse termen te gebruiken. Zo erg ben ik al gewend om de hele tijd een andere taal te praten. Gisteravond was het vooral heel erg.. Een meisje uit Polen was jarig, dus wij hadden Happy Birthday voor haar gezongen. Maar op een gegeven moment was er ook iemand die mij vroeg om dat in het Nederlands te zingen, maar ik wist het niet meer.. Ik kon er echt niet meer opkomen. Zo raar!

Vanavond gaan we naar een kerk voor een dienst en daarna naar het café Mea Mea voor salsa. Ik kan helemaal geen salsa, dus dat wordt nog leuk! Maar het wordt zeker weten supergezellig. Fijne avond iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 10720

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: