Arrival Day - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Arrival Day - Reisverslag uit Fulda, Duitsland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Arrival Day

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Juli 2013 | Duitsland, Fulda

En daar ben ik dan eindelijk aangekomen in Fulda! Fulda is een prachtige stad. Het is niet heel groot, maar wel heel gezellig en met een prachtig kasteel, park en ga zo maar door. De mensen die ik tot nu toe ontmoet heb, waren bijna allemaal Amerikanen. Ik ben blijkbaar de enige Nederlander, maar ze zijn allemaal zo aardig en leuk om mee te praten!

Vanmorgen zijn mijn vader en ik al om kwart voor 7 vertrokken en na een hele voorspoedige reis zijn we ongeveer kwart voor 1 in Fulda aangekomen. Fulda is een hele mooie stad! Bij aankomst ben ik direct goed ontvangen en toen ze me weg zouden brengen naar mijn appartement voor de komende 4 weken, hadden we al direct een probleem. Onze Saab wou niet meer starten. Heel veel gedonder en geregel later bleek dat de batterij van de auto leeg was en is de auto weggesleept naar een garage. Mijn vader zou eerst naar Frankfurt rijden, daar overnachten en morgen weer naar huis, maar omdat ze de auto volgende week pas kunnen repareren, is hij met de trein verder gegaan. Best wel even een tegenvaller.

Mijn appartement daarentegen is echt geweldig! Het appartement zit in het centrum van Fulda boven een café. Ik heb een hele etage voor mezelf! Het is gedurende het schooljaar gewoon een studentenkamer, maar de 2 studenten die er anders slapen, zijn er nu niet. Echt ongelooflijk hoe leuk het hier is ingericht en hoeveel ruimte ik heb. Ik voel me hier nu al thuis!

De afstand naar de Hochschule (International Summer University) is wel stukken minder. Ik moet het hele centrum door, onder een spoorweg langs en dan nog eens 2 kilometer lopen. Ik hoop echt dat ik snel mijn fiets krijg zodat ik dat eind niet meer iedere dag hoef te lopen. Mijn voeten doen nu al zeer! Helaas kunnen we maandag pas onze fietsen huren, dus ik zal morgen maar vroeg op moeten staan om op tijd te komen.

Bijna de hele middag/ avond ben ik op pad geweest met 2 andere studenten van de zomerschool. Ik wist niet meer waar mijn appartement was, dus die moesten we eerst zoeken. Gelukkig hadden we een kaart, want anders was het echt niet goed gekomen.. Daarna wouden we boodschappen doen, maar ja.. Waar haal je boodschappen in Fulda? Op de weg naar de appartementen heeft de begeleiding ons wel een paar supermarkten aangewezen, maar geen idee waar die nu ook alweer waren. We hebben echt een heel eind gelopen, maar we hebben er uiteindelijk wel é;en gevonden! De terugweg was echt zo warm! Met weinig wind, midden in een dal en veel zon was het hier vanmiddag wel meer dan 25 graden! Doordat we zoveel gelopen hebben, snap ik nu wel meer hoe het centrum van Fulda. in elkaar zit Ik denk niet meer dat ik hier snel kan verdwalen, dus dat scheelt (denkend aan mijn geweldige richtingsgevoel)!

Vanavond ga ik maar vroeg op bed, want morgen begint het programma! We zullen eerst met z'n allen ontbijten aan de Hochschule en daarna hebben we direct al een test om te zien hoe goed wij al Duits hebben. Vervolgens krijgen we een rondleiding van de campus, nog een Duitse mondeling en als afsluiter de officiële opening van de zomerschool. Ik ben benieuwd naar alle andere studenten voor de zomerschool! Hopelijk leer ik zo snel mogelijk alle namen te onthouden. Ik heb nu alweer zin in morgen! Wens me succes!

  • 20 Juli 2013 - 23:40

    Karin:

    Leuk verslag geniet er maar van mar werd is jelle no?

  • 21 Juli 2013 - 07:57

    Anna Van Der Galiën:

    Dankjewol tante! Heit hat fannacht yn een hotel yn Frankfurt slipt en hjoed got er mei de trein wer nei hús. Hoelet wit ik net. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 10743

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: