Last day at HantumVillage - Reisverslag uit Hantum, Nederland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Last day at HantumVillage - Reisverslag uit Hantum, Nederland van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Last day at HantumVillage

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Juli 2013 | Nederland, Hantum

Na wekenlang wachten, zenuwachtig worden en me verheugen, is het eindelijk zover. Nog maar één nachtje slapen en dan vertrek ik voor 4 weken naar de International Summer University in Fulda, Duitsland!

De International Summer University is een zomerschool voor studenten van over de hele wereld. Op de zomerschool ga ik een vakkenpakket en Duitse lessen volgen en er zijn veel verschillende workshops, stedentrips en excursies waar ik aan mee kan doen. Ik ga naar deze zomerschool dankzij de Bonifatiusbeurs die mede mogelijk gemaakt wordt door het Vriendschapscomité Dokkum-Crediton-Fulda. Als uitgekozene voor de Bonifatiusbeurs zal ik daar bekend staan als de vertegenwoordigster van Dokkum. Toch wel een hele eer en echt, ik ben zo blij met deze kans!

Morgen ga ik dus eindelijk naar de Bonifatiusstad. Eigenlijk is het wel een raar idee om in de zomer naar school te gaan, maar ik ga daar zoveel dingen leren! Allemaal leuke mensen ga ik ontmoeten, ervaringen opdoen en mijn Duits en Engels zullen waarschijnlijk stukken verbeteren! Ik ben benieuwd hoe ik ben als ik terugkom. Laatst vroeg ik dat ook aan mijn heit en hij zei: 'Nou dat is heel simpel, namelijk mager!' Laten we daar maar niet vanuit gaan, maar één ding is zeker: ik ga een toptijd tegemoet!