Long time no see, so busy, but a lot of traveling) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu Long time no see, so busy, but a lot of traveling) - Reisverslag uit Vilnius, Litouwen van Anna Galiën - WaarBenJij.nu

Long time no see, so busy, but a lot of traveling)

Door: Anna van der Galiën

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Maart 2015 | Litouwen, Vilnius

Labanakt iedereen! Het is alweer een tijdje geleden, maar hier is dan eindelijk weer eens een update van mij vanuit Litouwen! Ik heb het de laatste tijd (en nog steeds) nogal druk gehad met school en reizen, wat heel zwaar is natuurlijk ;), vandaar dat het even heeft geduurd.

Vorige week (6 tot en met 12 maart) ben ik met de nachtbus vanuit Vilnius naar Talinn vertrokken. Na een vermoeide nacht en een lange dag in Talinn, konden we 's avonds, zaterdag, eindelijk op de cruise boot. De cruise was een 4-daagse cruise langs de steden Talinn, St. Petersburg, Helsinki, Stockholm en weer terug naar Talinn. In totaal hebben we 4 nachten op de boot geslapen, en oh wat heb ik fijn geslapen! Het schommelen van de boot, schommelde je heerlijk in slaap. Het maakte je af en toe wel misselijk, maar daar hebben we het niet over. Ik deelde een 'cabin' met 2 meiden uit Tsjechië en dat was heel gezellig. Verder waren er een stuk of 25 Erasmus studenten met ons mee. Samengevat, een geweldig reisgezelschap dus! 's Avonds bier en wijn drinken op de grond in de dunne gangen van de boot en gezellig ouwehoeren. En verder overdag toerist zijn. De steden waren echt geweldig! St. Petersburg waar alle gebouwen reusachtig zijn; Helsinki met een modern stadscentrum; Stockholm dat bijna als thuis voelde met frisse zeewind en bouwstijl; en Talinn met zijn prachtige oude, kleine stadscentrum tussen oude kasteelmuren. Kortom, de reis was echt geweldig en ik heb genoten!

Donderdag, 12 maart, was ik 7 uur 's ochtends weer terug in Vilnius. Toen ik thuis was, het eerste wat ik gedaan heb, was m'n bedje induiken. Zo fijn, want ik was zo moe na een nacht in de bus met amper een uur slaap. Gelukkig had ik maar een paar lessen op donderdag en was het daarna alweer weekend.

Het afgelopen weekend was voor mij voor een groot deel gevuld met studeren. Deze week had ik namelijk twee presentaties die nog voorbereidt moesten worden. Zoals bijna iedere andere student, ook al neem je het me zo goed voor, je stelt alles uit tot op het laatste moment. Dat werkt heel goed, want zo merk pas je hoe productief je kan zijn als je tijdsdruk hebt. Ahum. Anyway, er is dus veel gestudeerd, met zaterdagmiddag wel een 'kleine pauze' vanwege St. Patricksday vieringen in het centrum. De republiek Uzupio (onafhankelijke republiek in het midden van Vilnius) ligt naast de rivier en de hele middag was daar muziek en kon je Guinnes beer drinken voor een koopje. De kleur van St. Patricksday is groen, natuurlijk, en de rivier werd om 3 uur groen gekleurd! Het was ongelooflijk om te zien. Het was gewoon echt knalgroen! Daarna ben ik met een paar vrienden naar een goedkoop restaurantje gegaan met traditioneel Litouws eten. Echt heerlijk.

Deze week had ik het dus best druk met school. De presentaties zijn achter de rug, maar volgende week staan er ook weer twee presentatie in mijn agenda en mijn eerste mid-term tentamen voor Litouws! Hoe dan ook, er staat toch eerst een lang weekend in Londen voor de deur!

Morgenavond tot en met maandagavond ga ik naar Londen. Ik ga in Londen 3 vrienden van mijn International Summer University Fulda 2013 weer zien. Ik kan niet wachten, want het is veel te lang geleden ondertussen, en de locatie Londen maakt het nog toffer! Ik heb er dus zo'n zin in!

Zoals jullie kunnen lezen, heb ik een heel zwaar leven hier in Litouwen. Ik heb het 'zeer' druk met school, met absoluut geen sociaal leven, en veel vervelende reisjes. Dit kost heel veel energie natuurlijk, dus ik zal snel maar m'n warme bedje. Lekker sliepe en de groetsjes út Litouwen!

Btw, ik ferskinje 7/8 oant 12/13 april ek wer ris it bjusterbaarlike Fryslân. De presiise dei lit ik noch wol sadwaande witte. Oant sjen!

  • 19 Maart 2015 - 07:34

    Karin:

    mooi ferhaal Anna, volle plesier yn Londen tot april

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10709

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 Juli 2016

Graduation traineeship in Brussels

26 Januari 2015 - 28 Juni 2015

Study abroad in Vilnius

20 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

ISUFulda!

Landen bezocht: